torsdag 1. august 2013

hortensia og barnehagestart



Skal si jeg er en heldig frue. Innflytningsfesten førte med seg en overveldende gaveflod, blant annet denne vakre Hortensia. Potte mangler jeg, så da beholdt jeg bare papiret på. Likte igrunnen det enkle, rotete uttrykket. 


I dag begynte lille jenta mi i barnehage. Og hun storkoste seg. Mor og far fikk til og med ta seg en kaffekopp alene på kjøkkenet, mens tøffingen lekte alene med de andre barna. Det var tydelig mange nye inntrykk for hun sovnet med ett da hun ble lagt ned i vogna. 

Jeg er glad for at det gikk så bra. For selv om jeg er førskolelærer og kjenner til alle godene med barnehage, og at jeg ser hun har behov for mye aktivitet og sosialisering, så kom bekymringene så smått i går kveld. Å sende dattera si til ukjente mennesker. Ukjente for henne og for oss. Å gå fra henne mens hun griner. Gå glipp av timer sammen med henne. Sukk. En mors bekymringer *blunk. Men etter en livlig, lekfylt og glad første dag, har nervene falt litt til ro, og alt ligger til rette for positive utfall *blunk.

Opplever du eller barna dine nye 'utfordringer' etter sommerferien? 

Med det ønsker jeg deg en fin torsdag *smil. Vi skal ut å kjøpe sekk til mini. Jeg har så klart bestemt meg for hvilken sekk hun skal få. Bilde kommer ;-)

4 kommentarer:

  1. Det er mye nå som skal kjøres inn....skolestart, SFO, barnehage, videregående, jobb etter ferie osv.
    Det er en stor dag for oss(å den misnte) når våre minste begynner i barnehagen. de er så søte, å så forsiktige på alt det nye. Har masse forventninger:) Vi er alltid så bekymret for barna våre, men de er mer sjølstendige enn vi tror.
    Jeg har en som skal begynne på skolen til høsten...dette er siste av våre barn som starter 1.klasse, de andre skal på videregående...Det er mye som skjer ja...
    Ha ein fin dag og lykke til.
    Klem Ann Elin

    SvarSlett
  2. Elsker hortensia♥
    Er gammel i gamet nå mht barnehage, men joda skjønner hva du mener :-) men så vet du jo det går så fint..
    Iris er nå førskulejenta og råklar for skolen-men har liksom ikke blitt 5 år ennå så får jekke seg litt ned ja;-)
    Ha en fin dag♥

    SvarSlett
  3. Så godt med første dag i barnehage vel overstått) og fint at hun er så trygg at hun er litt uten dere alt!!Dette går nok kjempefint)) Her starter jo Minstemann på skolen og jeg gruer meg! Ikke noe glad i forandringer jeg..men det går vel bra det også) Fineste kveld til deg))

    SvarSlett
  4. Hos oss blir det bare tilbake til barnehagen for begge to, mens det til neste høst dog blir skolestart på eldstemann! Tenker det blir spesielt! :)
    Lykke til i tida framover! Det går sikkert over all forventning!
    Klem fra Carina

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)