mandag 19. november 2012

FRA STOFF TIL PUTE

Da jeg gikk gravid med Ada, fant jeg ut at hjemmelagde tekstiler fra mor til datter, var noe jeg absolutt ville få til. Første prosjekt ut ble hekling, men etter å ha heklet et bestemorsteppe med ca. 70 (puh) ruter, gikk jeg raskt over på strikking. Som student, med mye tid til overs, fikk jeg i tillegg min mormor til å lære meg hvordan å håndtere en symaskin. Å se meg selv skrive ordene er merkelig bare det. Hvem hadde trodd? Småstolt. Iallefall. Før Ada kom til verden rakk jeg å sy to pute- og dynetrekk til sengen, og ett sett til vuggen hennes. (Mulig jeg må vise det frem ei gang?) 

Å se Ada ligge i mammas hjemmelagde har gitt mersmak, så i forrige uke tok jeg igjen turen til stoffhimmelen. Stoff og stil er en farlig butikk! Nå som jeg kan symaskinen er det jo et hav av valgmuligheter. Flaks at det er så billig å gjøre ting selv, da kan man alltids bytte ut så fort man blir lei av stoffet :-)


Mitt siste prosjekt er da altså puter. I skapet ligger det to 60 x 60 cms puter i et "lekkert" leopardmønster, i velour. Helt herlig. Så de skal da trekkes om og etterhvert pryde sengen på soverommet. 

En liten sniktitt på stoffet jeg har handlet inn.



Mønsteret er, som du ser, stripete i dus svart og hvit. Så får vi se om jeg blir fornøyd med det :-) Bilder av ferdig puter og soverom kommer senere. Jeg har også flere spennende (DIY) prosjekter på gang. Spesielt på soverommet. Gleder meg til å vise dere når den tid kommer.

Jeg har forstått at det har vært litt tungvint å kommentere bloggen på grunn av kodegjenkjenning. Det er nå fikset, så da håper jeg kommentarene strømmer på ;-) 

Ha en fin fin mandag !

3 kommentarer:

  1. Heldigen du som kan sy, blir kjekt å se resultat:)

    Fikk hint om å fjerne kodegjenkjenning jeg og,det er jo lettere:))

    SvarSlett
  2. Kjempefint stoff :) blir sikkert knallfint ;)

    SvarSlett
  3. Så gøy med symaskin! Ble så inspirert at den skal jeg ta frem etter eksamen! :)

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)