lørdag 6. oktober 2012

HØSTSTEMNING

Her kommer mitt bidrag til bloggutfordringen 'Høststemning'.

Her om dagen var jeg og min lille datter på oppdagelsesferd i nærområdet. Vi plukket med oss kongler, rognebær, kvister, blad og strå. En rekke høstlige godsaker :-)

Da jeg var liten var søndagstur en tradisjon, og plukking av blad, blomst, kvist en selvfølge. Jeg liker tanken på å bringe tradisjonen videre, og håper det vil hjelpe henne sette pris på naturen :)


Høst for meg er familiekos, dempet belysning, stearinlys, fyr i peisen, et varmt pledd, strikketøy og en god kopp te. Før var dette hverdagskost og en tatt-for-gitt idyll. Som nybakt småbarnsmor er det baluba hele dagen, fin baluba, men det gjør at man setter ekstra stor pris på stillheten når mørket senker seg og lille tulla sover søtt i sengen sin.

For noen kvelder tilbake, en skikkelig høstkveld, koste jeg meg under pleddet foran peisen. Jeg var helt alene i stua, ingen tv, ingen lyd, ingen distraksjoner. Bare meg, strikketøyet og tekoppen.



Ingenting er bedre enn å være tørr og varm, og se høstværet herje utenfor vinduene.




Kvisten, stråene og rognebærene ble brukt som høstdekorasjon på salongbordet. Sammen med lysestakene i tre og telysholderne i keramikk, ble det en naturlig og fargerik pynt i et ellers så hvitt hjem.






Utfordringen 'Høststemning' er i regi av


De er å finne på facebook her og bloggen deres kan dere besøke her.


Jeg håper på å vinne et eksemplar av denne lekre, hvite 'Assistent' kjøkkenmaskinen:








2 kommentarer:

  1. Veldig lekkert! Morsomt at du har brukt bær i lykta, den ideen må jeg nok prøve selv også :) God lørdag og lykke til...

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det :-) Fint å kunne inspirere noen der ute. God lørdagskveld til deg også :)

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)