mandag 10. september 2012

HVERDAGEN

Man skjønner det er høst når...


... lyngen står i blomstring utenfor vinduet. 
For en utsikt! Lyng er en av favorittplantene mine. Ikke bare er den fin å se på. Men den kommer tilbake hvert år uten arbeid, må sjeldent vannes og hvis den tørker ut er den like fin. Nei, jeg har virkelig ikke en eneste grønn finger !

Så nå sitter jeg her med bloggen og kaffekoppen, mandags formiddag. Ada ligger ute i vogna si, med det ene øye åpent og skraper på dunposen. Soving er mindre interessant. For henne! Meg derimot! Ada har nemlig plutselig starta en festlig nattrutine. Siden hun var 2 måneder har hun sovet fra 19-20 til 6-8 uten mat. Og det er mulig jeg som førstegangs har tatt dette for gitt? Nå er det kun mat som står i hodet på den lille vampyren, og vil opp iallefall to ganger om natten. Flaks at hun er så søt! ;-) 

Ellers ser uka ganske tom ut, så da er det bare å begynne planleggingen. Jeg klarer ikke en dag innenfor husets fire vegger. Må opp og frem! Som sagt er jeg heldig som har flere venninner i permisjon, så planer skal det bli. Byvandring, god kaffe, tur, baking, lunsj osv. Hva annet kan man finne på med ei tulle på 5 måneder?

Da var det bare å ønske alle en nydelig mandag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)